Algemene voorwaarden

Pedicure Loraine is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 89965779 en is als ProVoet en ProCert lid aangesloten bij de brancheorganisatie van pedicures en het Kwaliteits Register voor pedicures.

Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie op iedere klant waarop Pedicure Loraine deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

Diensten

Pedicure Loraine zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap en volgens de code van het bedrijfshandboek uitvoeren.

Afspraken

Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak. Afspraken kunnen via de website, per mail, via Facebook Messenger, via WhatsApp of telefonisch gemaakt worden. De klant dient bij verhindering van een afspraak deze zo spoedig mogelijk, uiterlijk 24 uur voorafgaand aan de afspraak, aan Pedicure Loraine door te geven.

Indien de klant deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan mag Pedicure Loraine 100% van de gereserveerde tijd/behandeling aan de klant doorberekenen.

Indien de klant meer dan vijf minuten te laat op de afgesproken tijd in de praktijk komt, dan mag Pedicure Loraine de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken bedrag berekenen.

Bij verhindering van de afspraak door Pedicure Loraine, dient deze annulering zo spoedig mogelijk aan de klant te zijn doorgegeven, doch uiterlijk 24 uur van te voren.

Bij verhindering door overmacht hoeven beide partijen zich niet aan bovenstaande verplichtingen te houden. Overmacht omvat datgene dat de Wet en jurisprudentie daarover zegt.

Tarieven en betaling

Pedicure Loraine vermeldt alle tarieven van behandelingen en producten zichtbaar in de praktijk en op de website van de praktijk. De gemelde tarieven zijn vrijgesteld van btw. De btw staat daarom ook niet vermeld op een eventuele factuur.

Aanbiedingen zijn geldig binnen de aangegeven looptijd.

De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling te voldoen via een contante betaling of middels het betalen van een Tikkie binnen 12 uur na de behandeling.

In uitzonderlijke omstandigheden mag de klant in afstemming met Pedicure Loraine de factuur per overboeking betalen binnen de op dat moment vastgestelde termijn.

Bij het niet nakomen van de betalingsverplichting kan Pedicure Loraine na de verlooptijd van de factuur een aanmaning sturen, deze zal het eigenlijke factuurbedrag verhogen met 10%. Na het uitblijven van de betalingsverplichting van de aanmaning kan Pedicure Loraine het openstaande bedrag ter incasso stellen aan een deurwaarder, de hierbij komende kosten vallen geheel voor de rekening van de klant en komen bovenop het bedrag van de aanmaning.

Werkwijze, persoonsgegevens en privacy

Voorafgaand aan de eerste behandeling voert Pedicure Loraine een anamnese uit, hierbij wordt gekeken of er sprake is van eventuele gezondheidsproblemen en wordt de reden van de afspraak doorgenomen. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de juiste en volledige gegevens met betrekking tot ziektes, aandoeningen en allergieën door te geven. Op deze manier kan vooraf worden beoordeeld of er sprake is van een contra-indicatie en kunt u mogelijk doorverwezen worden naar uw huisarts, een medisch-pedicure of een podotherapeut.

Bij het verstrekken van foute en/of onvolledige gegevens kan de klant Pedicure Loraine niet aansprakelijk stellen voor eventuele gevolgen van de behandeling.

De persoonsgegevens worden opgenomen door Pedicure Loraine in een digitaal systeem en behandeld volgens de richtlijnen van de AVG wetgeving. De persoonlijke en medische gegevens van de klant worden nooit aan derden verstrekt, uitsluitend met toestemming van de klant kunnen ze ter beschikking worden gesteld aan andere disciplines zoals de huisarts of medisch specialist. De klant heeft ten alle tijden recht op het inzien van de eigen behandelgegevens.

Geheimhouding

Pedicure Loraine verplicht zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant verteld tijdens een behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

Aansprakelijkheid

Pedicure Loraine kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat de klant foute en/of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevantie lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbestedingen.

Beschadiging en diefstal

Pedicure Loraine is niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van persoonlijke eigendommen die door de klant zijn meegenomen naar de praktijk. Pedicure Loraine zal zorgvuldig met uw eigendommen omgaan.

Pedicure Loraine is verzekerd voor wettelijke aansprakelijkheid en is aangesloten bij de geschillencommissie via de brancheorganisatie ProVoet. Pedicure Loraine heeft het recht van de klant een  schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Pedicure Loraine meldt diefstal bij de politie.

Garantie

Pedicure Loraine geeft één week (zeven dagen) garantie op de behandeling en op de producten. Deze garantie komt te vervallen indien:

  • De klant de gegeven adviezen niet heeft opgevolgd;
  • De klant het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd;
  • De klant andere producten dan door Pedicure Loraine geadviseerd werden heeft gebruikt;
  • De klant de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.

Klachten

Wanneer de klant een klacht heeft over de gegeven behandeling of over een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen één week (zeven dagen), schriftelijk worden gemeld aan Pedicure Loraine.

Pedicure Loraine dient de klant daarna binnen één week (zeven dagen), schriftelijk een adequaat antwoord te geven. Indien de klacht gegrond is dan zal Pedicure Loraine de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Indien Pedicure Loraine en de klant niet tot een overeenstemming kunnen komen dan kan de klant het geschil voorleggen aan de geschillencommissie.

Gedrag

De klant dienst zich in de praktijk volgens de algemeen aanvaarde normen te gedragen, indien een klant na een waarschuwing onbehoorlijk gedrag blijft vertonen heeft Pedicure Loraine het recht de klant de toegang tot te praktijk te ontzeggen zonder opgaaf van redenen.

Recht

Op elke overeenkomst tussen Pedicure Loraine en de klant is het Nederlandse recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie: de versie zoals die gold ten tijde van het totstandkoming van de overeenkomst.